Definicja MLM


Definicja "network marketing"

Multi-level-marketing jest to wielopoziomowa metoda sprzedaży towarów lub usług za pomocą siatki niezależnych dystrybutorów, utworzonej przez nich samych w wyniku ciągłego wprowadzania nowych ludzi do grupy. Dochód dystrybutora jest zależny od wartości sprzedaży osobistej oraz wysokości premii opartej na kwocie sumarycznego obrotu towarów całego zespołu utworzonego przez tego dystrybutora.

NETWORK MARKETING

Marketing wielopoziomowy to specyficzna forma marketingu produktów poprzez sieć konsumentów, użytkowników. Oparty jest na rekomendacji dokonanej przez przyjaciół, sąsiadów, krewnych, znajomych... . Network marketing oparty jest na potrzebie komunikacji z innymi osobami bowiem ludzie odczuwają potrzebę aby przekazać swoje doświadczenia innym.

Istotne cechy to:

• każdy może to robić
• bez inwestycji i ryzyka
• dodatkowa praca (pracujesz wtedy gdy chcesz, tam gdzie chcesz i jak długo chcesz)
• jesteś niezależny ale nie sam (jest to praca zespołowa i masz osobę, która zaprosiła Ciebie do firmy)
• nie masz żadnych ograniczeń


Osiągnij wszystko czego pragniesz !!!

Możesz osiągnąć wszystko na świecie, wszystko co zechcesz. Po przez proste pomaganie, w stosownym wymiarze, innym osobom w osiągnięciu tego, czego pragniesz."
Zig Ziglar

Czym jest MLM?

Multilevel Marketing, czyli przedsiębiorstwo wielopoziomowe to jedna z najlepszych szkół, by rozwijać swoją przedsiębiorczość, umiejętności menadżera, handlowca, negocjatora, kierownika zespołu czy dyrektora.
W MLM dostajesz nieograniczoną pomoc od innych bardziej doświadczonych osób.


W MLM możesz mieć firmę z dużymi dochodami i setkami lub tysiącami pracowników - zaczynając z minimalnym kapitałem.
MLM - z ang. Multi Level Marketing - marketing wielopoziomowy. System reklamy i dystrybucji produktów lub usług oparty na budowaniu struktury. Struktura taka w ujęciu modelowym jest przedstawiana jako kilka poziomów - stąd nazwa wielopoziomowy.
Bardziej tendencyjne definicje określają powiązania osób na wielu płaszczyznach z firmą jako: klient, dystrybutor, konsultant, inwestor i temu przypisują genezę nazwy.
NM - z ang. Network Marketing - marketing sieciowy - sposób reklamy i dystrybucji produktów lub usług oparty na własnej sieci przedstawicieli.
Definicja dotyczy zarówno systemu sprzedaży bezpośredniej jak i marketingu wielopoziomowego czyli:
MWP - Marketing WieloPoziomowy - spolszczenie MLM.
Sprecyzowanie swojego celu pozwoli na sukcesywne go realizowanie, bez oglądania się na innych, którym się po prostu nie chce. Za kilka lat będą dokładnie w tym samym miejscu co dziś.
... a gdzie Ty wtedy będziesz … ???

MARKETING WIELOPOZIOMOWY MLM

System MLM jest sposobem dystrybucji produktów lub usług polegającym na maksymalnym skróceniu drogi między producentem a końcowym odbiorcą czyli klientem i wykorzystaniu do tego reklamy poprzez sieć dystrybutorów i klientów.
System ten przewiduje udział w zyskach firmy wprost proporcjonalny do wykonanych obrotów. Dodatkowym elementem motywującym jest wypłata prowizji za obroty dokonywane przez całą grupę pozyskanych dystrybutorów, którzy stają się konsultantami w danej dziedzinie.
Tworzy się w ten sposób swoją własną sieć czyli strukturę, która przynosi nieograniczone zyski w zależności od wielkości danej grupy, nawet po zaprzestaniu aktywnej sprzedaży produktów lub działalności w tej dziedzinie osoby, która stworzyła lub wypracowała powstanie takiej struktury.

A BARDZIEJ PROSTO?

W MLM sprzedajesz towary lub usługi, o których masz dobrą opinię, bo ich sam używasz. Dodatkowo zachęcasz osoby, którym sprzedałeś produkt, by także polecali go swoim znajomym. Dzięki temu osiągasz dochody z bezpośredniej swojej sprzedaży oraz ze sprzedaży całej swojej grupy znajomych (z tego przeważnie więcej). Dochody nie są niczym ograniczone - zależą TYLKO od Ciebie..

LUDZIE W MLM:

  1. W MLM pracują ludzie aktywni.
  2. Jako dystrybutorzy dostarczają znajomym i klientom towary lub usługi, których przeważnie sami używają i mają o nich dobre zdanie.
  3. Jako organizatorzy oprócz sprzedaży prowadza jeszcze działania reklamowe, informacyjne.
  4. Jako instruktorzy szkolą swoich znajomych i innych chętnych, którzy chcą podobnie pracować.

Jak zarabiają w MLM:

  1. Największy jednostkowy zarobek mają z konkretnej sprzedaży dystrybutorzy.
  2. Najwięcej zarabiają dobrzy organizatorzy i instruktorzy, którzy otrzymują prowizje i premie dzięki działaniom swoich grup, które nauczyli jak to się robi by otrzymywać wysokie prowizje.

Kiedy warto się angażować w MLM:

  1. Najważniejsze: trzeba być przekonanym o wartości polecanego produktu.
  2. Mieć wiedzę na jego temat: produkcja, zalety, jakość, itp.

Wartości MLM:

  1. Jest znakomitym sposobem zarabiania dla osób, które:
    • nie stać na własne inwestycje finansowe
    • boją się odpowiedzialności związanej z wprowadzenia na rynek własnych towarów i usług
    • lubią i potrafią rozmawiać lub uczą się od tych, którzy robia to profesjonalnie i skutecznie
    • chcą prowadzić duże, nawet międzynarodowe przedsiębiorstwo
  2. MLM pozwala na nielimitowane zarobki, zależne tylko od posiadanych zdolności i pracy.
  3. MLM jest świetnym sposobem na biznesowe spotkania z ludźmi, poznawania nowych osób i różnych firm z którymi nawiązuje się współpracę.
  4. MLM jest praktyką:
    • przygotowania oferty w sposób profesjonalny
    • prowadzenia rozmów i negocjacji w celu dostarczania informacji na temat towarów lub usług

Jednym z głównych celów MLM jest ciągły rozwój osobistego zaplecza oraz wspólna edukacja:

  1. Nauczenie skutecznego działania w takich programach.
  2. Przekazywanie informacji do wszystkich członków swojego zespołu w sposób umiejętny, łatwy i zrozumiały.
  3. Łatwy kontakt z członkami grupy.
  4. Błyskawiczny rozwój dzięki regularnemu nauczaniu swoich współpracowników odpowiedniego działania.
  5. Dotarcie do określonych i wyselekcjonowanych osób, które potem stają się samodzielnymi liderami.